-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31345 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

آيا سادات به جهنم خواهند رفت يا نه؟

بيترديد، احترام سادات، به عظمت پيامبر6 و علياز نظر صفات و روحيات و اعمال آنها برميگردد. اگر گناهي از سادات صادر شود، نه تنها اين انتسبا، فايدهاي به حال آنها نخواهد داشت، بلكه به جهت ضربه زدن به حيثيت سادات بر اين مسئله عواقب بدي نزد خداوند خواهند داشت.

دليل اين ادعا، آيات قرآن كريم است كه به طور عموم براين مسئله دلالت دارند كه تمام انسانها بدون استثنا، در گرو اعمال خودشان هستند. اعمال خوب پاداش حسنه، و كردار بد كيفر را به دنبال دارد. قرآن در يك جا ميفرمايد. لِيَجزِيَ الَّذينَ اَسـَ ئ‹وا بِما عَمِلوا ويَجزِيَ الَّذينَ اَحسَنوا بِالحُسنَي; (نجم 53، آية 31) و در جاي ديگر جزاي شخص مفسد را به طور عموم، قتل،... معرفي ميكند: اِنَّما جَزَؤُا الَّذينَ يُحارِبونَ اللّهَ ورَسولَهُ ويَسعَونَ فِي الاَرضِ فَسادًا اَن يُقَتَّلُوا...;(مائده،33) كيفر آنها كه با خدا و پيامبرش به جنگ برميخيزند، و اقدام به فساد در روي زمين ميكنند، ]و با تهديد اسلحه، به جان و مال و ناموس مردم حمله ميكنند،[ فقط اين است كه اعدام شوند;... (مائده 5، آية 33) جالب اين است كه در ذيل آيه ميفرمايد ولَهُم فِي الأخِرَةِ عَذابٌ عَظيمٌ; و در آخرت، مجازات عظيمي دارند.

افزون براين، براساس مفاد آية واِن مِنكُم اِلاّوارِدُها كانَ عَليَ رَبِّكَ حَتمًا مَقضِيًّا;(مريم 19، آية 71) حتي سادات متقي هم به جهنم وارد خواهند شد مثل ساير انسانها، منتهي براي بازديد و تماشاي جهنميّان نه براي عذاب شدن.

به هر حال، احترام سادات به خاطر انتساب به پيامبر6، بر مسلمانان، به ويژه بر ما شيعيان واجب است، به شرط اين كه بر راه پدران پاكشان باشند.(بحارالانوار، ج 10، ص 393، چاپ تهران / سفينة البحار، ج 1، ص 567.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.